Potřebujete webové stránky?

Občas se mě živnostníci a menší podnikatelé ptají, jestli potřebují webové stránky. Pokud také patříte do té skupiny, která si neumí přesně odpovědět proč a jestli vůbec, pak vám následující čtení poskytne řadu odpovědí. Do začátku musím prozradit, že je moje odpověď konstatní: Ano potřebujete, není o tom sebemenších pochyb! Proč?

Základní očekávání zákazníků

Nehledě na to, jestli potřebujete nové zákazníky či nikoliv, ti stávající na vás občas potřebují najít kontakt, zjistit otevírací dobu či adresu, nebo chtějí vaší službu doporučit známým. Web jim všechny takové základní potřeby hravě uspokojí. Web je to nejmenší, co pro vaše zákazníky můžete udělat. A naopak něco, co vaši zákazníci považují v dnešní době za samozřejmost.

Vyhledávání a prezentace

Internetové vyhledávače jsou dnes ten první, ale také hlavní kanál, kde lidé hledají informace o službách, produktech a inspirativních myšlenkách. Kvalitně zpracovaný web je navíc prvek, na jehož základě se zákazníci mohou rozhodovat, zda-li využijí vašich služeb / produktů či nikoliv. Je to pro ně nejpřirozenější a nejrychlejší způsob, jak ověřovat kvalitu, dostupnost, cenovou hladinu a úroveň poskytovaných služeb, či produktů, aniž by se za vámi vydali osobně.

Měřitelný zdroj obchodních příležitostí

Vedle poskytování informací dnes web dokáže velmi efektivně prodávat. V případě produktů jde o přímý prodej, v případě služeb web získává kontakty (tzv. leady), na potencionální zákazníky pomocí kontaktních, rezervačních a poptávkových formulářů. Neziskové organizace navíc získávají donátory a následovníky (tzv. followery). Web patří mezi nejlépe měřitelná média vůbec. Díky tomu je internetová reklama nejefektivnější, jakou svět poznal.

Obsah a jeho aktuálnost

Web vás neomezuje v množství a formě prezentovaných informací, jde o velmi svobodné médium, které vám umožňuje podávat informace plasticky: pomocí textu, obrázků, videí, zvuku, komentářů, sociálních sítí, map a dalších webových služeb. Informace mohou být navíc personalisované na základě toho, kdo je zrovna čte. Společně s tím vznikají nároky na správné strukturování obsahu, aby zůstal stručný a užitečný. Stejně tak jde o stále aktuální médium, jeho obsah nezastará, pokud ho budete pravidelně aktualizovat. Kvalitně napsaný obsah je navíc marketingový nástroj sám o sobě.

Interakce se zákazníky

Internet se od ostatních médií liší jedním zásadním prvkem, interakcí. Díky webovým stránkám můžete získávat zpětnou vazbu od klientů i návštěvníků. Takto získané informace jsou nejlepším podkladem pro vývoj nových verzí produktů i služeb. Tím navíc ze zákazníků děláte rovnocenné partnery, kteří se mohou účastnit obousměrné komunikace, narozdíl od tradičních médií, kde jsou pouze konzumentem informací.

Dosah a dostupnost

Web je nepřekonatelný z hlediska dosahu i dostupnosti. Můžete ho prohlížet z jakéhokoliv místa na planetě, které je připojené k Internetu bez ohledu na to, kolik je zrovna hodin. Je to neúnavný pracant, který nikdy nepotřebuje dovolenou. Díky mobilním zařízením si navíc informace o vaší firmě nebo aktivitách mohou vaši zákazníci nosit stále v kapse, nebo si ho naopak prohlídnout třeba na domácí televizi.

Cena versus hodnota

Webové stránky mají pro firmy i jednotlivce velkou hodnotu, ale jejich pořizovací cena není vysoká. Se zvyšující se návštěvností webu navíc nerostou jednicové náklady jako se tomu děje například u letáků či vizitek.

Ekologie

Při vzniku nového webu není pokácen žádný další strom, není třeba tiskařských barev a nevzniká žádný odpad. Jde o udržitelný způsob marketingu pro každou firmu i jednotlivce, aniž by přitom jakkoliv strádala naše planeta a její zdroje.