Poznejte, jak se chovají uživatelé na vašem webu díky Google Analytics

Google Analytics je nástroj pro měření návštěvnosti. Získáte ale mnohem víc než jen pár čísel o počtu návštěvníků za den. Stačí se v počátku zaměřit na sledování několika základních metrik.

Význam jednotlivých statistik

  • Počet návštěv – základní informace o počtu návštěv za určité období. Jsou zahrnuty i opakované přístupy na váš web. Pokud uživatel přijde na web 2x za jeden den, započítají se 2 návštěvy.
  • Uživatelé – unikátní uživatelé, kteří za určité období navštívili web.
  • Zobrazení stránek – představuje celkový počet zobrazených stránek. Započítávají se i opakovaná zobrazení jedné stránky.
  • Míra okamžitého opuštění – procento návštěv, kdy uživatel neprovedl žádnou interakci a opustil web už na vstupní stránce

Co pravidelně sledovat?

Mezi relevantní otázky určitě patří: Jaká stránka má nejvíce návštěv? Kolik procent uživatelů se vrací? Jaké externí odkazy mi přivádějí nejvíce návštěvníků? Z jaké stránky návštěvníci nejčastěji odchází?

Je dobré se zamyslet, jaký je cíl vašeho webu a sledovat, jak se uživatelé chovají na cestě k jeho naplnění. Pro začátek se podívejte na pár základních statistik.

Lokalita

Máte lokální byznys ve svém městě? Podívejte se na přístupy dle lokality. Vyberte Cílové publikum > Geografické údaje > Lokalita.

Návštěvy podle stránek

Zajímá vás stránka s největším počtem návštěv nebo nejčtenější článek? Přejděte do sekce Chování > Obsah webu > Všechny stránky.

Externí odkazy

Zjistěne jaké externí odkazy vám přinášejí největší návštěvnost. Vyberte sekci Akvizice > Veškerá návštěvnost > Odkazy

Základ je začít tyto data měřit. Pokud ještě nemáte svůj web propojený s nástrojem Google Analytics, přečtěte si postup v nápovědě.​