Základní tipy a triky, jak pracovat s obsahem

1. Pište krátké texty a používejte nadpisy

Je dokázáno, že lidé na webech dlouhé texty přeskakují. Udržte si jejich pozornost pomocí nadpisů a odstavců, které jim pomohou v orientaci. Stejně se chovají u textů bez nadpisů a obrázků. Text skenují, důležité je proto ho udržet přehledný – hlavní body je vhodné zvýraznit nebo odsadit do nového odstavce dle logické souvislosti.

2. Nepodtrhávejte.

Důležité informace v textu nezvýrazňujte podtržením, to slouží k označení odkazů a čtenáře by to pouze mátlo. Místo toho raději použijte bold nebo kurzívu.

3. Dodržujte styl zarovnání.

U nadpisů, u textů, u popisků - zkrátka u všeho. Promyslete si, jak chcete s texty na webu pracovat a držte tento styl na všech stránkách.

4. Jedna konverze na stránku.

Pokud uděláte na stránce velké množství tlačítek či odkazů návštěvník si nebude umět vybrat kam kliknout (a nakonec možná neklikne nikam). Stránka a její obsah musí návštěvníka vést ideálně k jednomu hlavnímu cíli. Usnadněte návštěvníkům rozhodování a oni jej už nikdy neminou.

5. Pracujte s krátkými konverzemi.

Jako konverzi používejte tlačítko, slovo či menší skupinu slov. Nikdy celé věty nebo dokonce odstavce. Nebojte se experimentovat. Zkuste změnit text v tlačítku a sledujte, jestli se vám nezvýšila konverze.

6. Připravte si styl pro nadpisy a odstavce

Ušetří vám to množství času a udrží texty jednotné a stylové! Na statické stránce by měl být vždy pouze jeden nadpis označený jako Nadpis 1 - ten by měl být největším písmem a měl by nést informaci o obsahu stránky (nadpis nemusíte používat pokud už je např. obsažený jako text ve fotografii v záhlaví). Nadpis 2, Nadpis 3 používejte v sestupné tendenci.

7. Nahrávejte fotky v dobré kvalitě, ale ne zbytečně obrovské.

Může se vám stát, že nahrajete fotografii a na webu se vám ukáže roztažená či rozmazaná - v takovémto případě je fotografie příliš malá a nebude vypadat dobře. Nahrajte ji větší. Ideální rozměr pro fotogalerie nebo Hero Image je 1600px na šířku. Pokud je to fotka do obsahu (např. fotka týmu), tam klidně stačí 800px. S velikostí to zbytečně nepřehánějte, fotografie obrovských velikostí zpomalují načítání webu. V současné době připravujeme responzivní obrázky, kdy pak sami vybereme nejvhodnější rozměr fotky podle toho, jestli jste na telefonu, desktopu apod.

8. Fotky vždy správně vycentrujte.

Pracujete-li s fotografiemi v Hero Image, vždy nastavte jejich focus point, tím zajistíte, aby důležitá část fotografie byla vždy vidět (jak na počítači, tabletu i v mobilu). Vyhnete se tak oříznuté části obličeje apod.

9. Neslibujte nesplnitelné.

Nesnažte se za každou cenu čtenářům slibovat aktuální informace, pokud nemáte v plánu stránky aktualizovat pravidelně. S tím také souvisí vyhnout se v textům časovým výrazům jako “včera, minule, příští měsíc” apod.